Тобто музика

17 серпня 2018
Laura

- Отже 54?
- Хм, 56.
- Час на роздуми сплинув і настала пора дій'?
- Можливо що й так. Але мріяти продовжую, без них [мрій] ніяк.
- Гітара відкладена. Небесна Копалина у спогадах. Щось від неї лишилося в електроніці?
- Майже нічого. Я почав вивчати edm майже з чистого листа. В мене є база джазових уподобань, Року, Попси, але нічого не було із сучасного танцювального руху, окрім Сісі Кетч та... Ван Ден Бурена. Довелося багато слухати!
- А чому б не зробити таку реінкарнацію Копалини, соло?
- По-перше, це більш напружно - тексти, рими, соціальний зміст, фани особого гатунку. Я від цього втомився. Я вклав більше половини життя в вивчення написання пісень і отримав за це 10 грн гонорару. Це занадто для кар'єри. По-друге, я все життя любив і люблю інструментальну музику, яка має властивість розповідати більше і делікатніше за вокаліста з акомпанементом. І, по-третє, не забувайте лайв мюзік - це живі люди і виконання. Ви створюєте мелодію, додаєте гармонію, акорди, пишете текст - бажано поетичний - співаєте перед групою, близькими, отримуєте реакцію, вдосконалюєте виконання. Нарешті граєте річ на публіці, це командна робота. Вам потрібно чути партнерів в ансамблі, загальний ритм, монітори, не просто грати, а грати  досконало, ще й розважати публіку екшеном на сцені.  Сами лише репетиції з'їдають тебе повністю. Це потребує повної віддачі.

З іншого боку, електронна музика і її продюсування звільняють тебе від всього цього, назвемо це human factor. Я вигадав навіть такий жарт: "Чому роботи грають досконало? Тому що вміють". Я можу прокинутись серед ночі взимку, сісти в трусах за комп і за чотири години створити самостійний твір готовий до ефіру, а не зачехляти гітару, викликати таксі, їхати через засніжене місто в неотоплений підвал на "базу". Часи змінилися. Що мене дійсно тримає, це інді-дух - створювання музики, незважаючи на обставини. Я навіть часом слухаю інді-рок для піднесення. Але, як кажуть буддисти, "де люди - там багато мух і будд".

TOBTO - To The Stars

- І ти почав слухати електронну музику. Цікаво, що тебе зачепило?

- В мене був деякий експірієнс - я спаяв з приятелем аналоговий 8-нотний секвенсор ще в 80-ті і він ще стоїть у шафі. Ще був самопальний драм-бокс, midi-прилади. Я вивчав analog sound на транзисторах і в секвенсорі, в якому між іншим, стоїть копія фільтра Муга...

- Я так розумію це і була музика, яку ти надсилав в Independent Music Network в 90-ті? [Автор. О, це окрема історія! Юрій у 92-му поїхав на запрошення студентів-музикантів в Іллінойс з 40 доларами в кишені і квитком в один кінець, по дорозі завітав до Каліфорнії, де йому повідомили, що ті прийняти його неможуть ( Подорож виявилась "цікавою" і довгою. ]

- Так. Це було круто - овердаббінг на двох магнітофонах Маяк! Щодо фільтру, то я його знайшов в патентах.

- І з перервою в 40!! років ти почав слухати?...

- Так як у мене було тяжіння до живого Techno, я знайшов щось подібне і це виявився Pablo Bolivar - продюсер з Іспанії. Його atmo techno екскурсії мене зачепили і я почав копіювати його саунд.

- А писати попсу співачкам,  як інші продюсери заробляють, не намагався?
- Звичайно, так. Але це окремий стан розуму  і це вже ремесло, від якого нудить. Ви можете створити хайфешн взуття, а замовники радіють ширпотребу. Це треба вміти. Я не вмію.

Потім почали з'являтись треки, як напрямки подальшого розвитку. Я зазвичай роблю багато корисного сміття -  відключаю голову і просто шукаю цікаві звуки, незвичні гармонії.

- Вибрав вже головний напрямок?
- Trance, House. Вони подобаються тим, що їх треба писати в буквальному розумінні. Techno - чудова річ! Між іншим я написав одну з перших речей в типовому приземленому Minimal Techno [Kyiv Night]. 
Той причетний до цього стилю елемент непрогнозованості. А в Трансі - піднесення до гори, коли емоції відривають від підлоги.
- Деякі вже списали Big Hall Sound в минуле. Тобі так не здається?
- Електронна музика, як і інші напрямки {мистецтва}, модифікується, перевтілюється, грає із слухачем. Щодо нових течій, то саме електромюзік -  найреволюційніша, бо використовує найдосконаліші інструменти в історії.
- Отже, ти не боїшся, що станеш "грати нафталіновий транс"?
- 4/4 - це на віки. Як це будуть називати, - це до слухачів. Моя справа бути чесним і писати емоції. Модні течії, назви, лейблі, артисти з'являються щодня. Питання не бути попереду - це не крос, а бути "над". Над собою і смаками. Серед неймовірного різносмаку сьогодення важливо бути якісним, цільним та вільним.
- І яке в тебе сценічнне ім'я?
- Тобто - Tobto.

2 липня 2016

https://twitter.com/TobtoMusic

https://soundcloud.com/tobto

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Як розвивається лучний спорт в Україні: інтерв'ю із власником лучної компанії
У новому інтерв'ю розповімо про лучний спорт — небанальне заняття, яке Gera in Company популяризує для всієї країни. Ми поспілкувалися зі засновником компанії, аби більше розповісти вам про лучний рух. Раптом він стане для вас улюбленим? ;)
Читати більше
Звучання віршів як голограма її душі: усе про творчість Марії Гончар
Героїнею нашого інтерв'ю стала неперевершена Марія Гончар – переможниця цьогорічного Міжнародного фестивалю «INTERNATIONAL ONLINE FOLK FESTIVAL UKRAINE - GEORGIA 2020 «Together in a distance» у номінації «Слова душі».
Читати більше