Мистецтво саме по собі схоже на рабство – всі митці раби мистецьких ідей і вільними стають лише після їх реалізації, хоч і ненадовго. Цей загадковий процес спочатку зароджується в серці потім полонить мозок.
Часто розумієш, що це безглуздо або не відповідає якимсь принципам чи нормам твоєї оцінки, але зупинитися вже неможливо. Випадковий спалах ідеї запускає процес роботи над полотном. Дуже часто коли ці нав’язливі "стани" невписуються в план роботи або немає багато часу на її реалізацію - треба зараз і все – на допомогу приходить техніка "
a la prima".
Коли працюєш у техніці класичного живопису і робота над картиною затягується, адже є багато деталей для прописки? просто таки необхідно щось написати у швидкій манері. Це змушує мозок переключитися. Плюс до всього результат роботи отримуєш практично зразу, а це призводить до виділення дози дофаміну, яка і стимулює до продовження роботи над попередньою картиною.
Весна примушує зеленіти все навкруги, пробуджує всі квіти та рослини, які своїми яскравими барвами затуманюють мозок. І ось – нарциси – жовті ліхтарики серед яскравої зеленої краси – змушують кидати всю роботу і шукати нове полотно. Жовтогарячий колір контрастує із холодними листочками-стрілами цієї квітки – це так прекрасно!
Я люблю працювати в "a la prima" у два або три сеанси. Перший - основне розміщення деталей на полотні та розробка кольорової палітри. Другий - після трьо- або п’ятиденного просихання для прописки певних деталей, пошуку напівтонів. І третій - через декілька днів для розміщення акцентів. Після цього я залишаю роботу для основного просихання - приблизно на три-чотири місяці - і підшукую раму. Потім вішаю на якусь стіну, щоб оцінити чи закінчена вона, чи ще щось потрібно дописати. Проходячи повз, я розумію, що нарциси не дуже яскраво світяться і ще потребують шару лесіровки лимонною жовтою + титановими білилами. Я знаю, що дане співвідношення належить до холодних відтінків, проте із орнажевою основою виходить середній весняний тон – тепленький, проте свіжий.
Так – здається все, бо тепер, кожного разу проходячи повз нарциси, я відчуваю, що полотно закінчене і після 2-тижневого просихання на нього чекає фінішна обробка матовим дамарним лаком…
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.