Українські інженери з Aestech презентували технологію безрамного скління на виставці в Лісабоні

16 січня 2023
Редакція

Українська компанія Aestech, що входить у міжнародний холдинг TECHIIA, представила свою інновацію технологію безрамного скління на найбільшому та найпрестижнішому архітектурному заході світу World Architecture Festival 2022.

Фасади висотних будівель зі скляними поверхнями крім краси та віддзеркалення навколишнього середовища раніше були обладнані металевими перетинками, які псують зовнішній вигляд. Їх ще й досі багато. І, тим не менш, ці перетинки важливі — на них тримається скляна конструкція, аби витримувати навантаження від вітру та опадів. Це значно обмежувало архітекторів у творчих рішеннях. 

Технологія, яку Aestech презентувала на головній архітектурній події світу, змінює правила гри. Для того щоб виготовити та закріпити склопакет будь-якого розміру, не потрібно використовувати ригелі, стійки чи спайдери. Панорамне скління стає справді панорамним, без зайвих перетинок.

Нове рішення передбачає рівномірний розподіл вітрового навантаження між усіма шарами скла. У старій вітростійкість забезпечував тільки перший, зовнішній шар. Інші ж слугували для шумоізоляції та економії тепла. Шари скляного полотна у склопакетах попереднього покоління скріплені недостатньо жорстко, тому й потребують додаткових елементів тримання.  

Інженери з Aestech скріпили скляні шари в склопакеті таким чином, що  склопакет  набув  властивостей пласкої труби. Так утворюється самотримальна конструкція, яку назвали склопакетом підвищеної міцності (СПМ). У ході фестивалю гості стенду компанії могли власноруч перевірити справедливість назви. На склопакет можна було стати і навіть пострибати, чим охоче користувалися відвідувачі. 

Помітний здалеку стенд привертав увагу величезною тривимірною скляною аркою, яка тримала сама себе. Її висота — 4 м. Щоб виготовити таку конструкцію, знадобилося 23 склопакети підвищеної міцності різних форм і розмірів. Інженери спеціально закріпили їх під різними кутами, щоб наочно продемонструвати, наскільки нова технологія гнучка у використанні. 

«Скляні фасади без додаткових тримальних елементів у вигляді ригелів і стійок повинні стати основною ідеологією сучасної архітектури», — говорить CEO Aestech Леонід Лазебніков. Разом із програмним директором фестивалю Полом Фінчем та всесвітньо відомим архітектором та інженером Джеймсом О‘Калаганом Леонід публічно обговорив можливості, які відкриває скло перед архітекторами, та перспективи технологій скління.

Останній день фестивалю був присвячений визначенню переможців конкурсу The Future Glass Prize. Свої проєкти на розгляд журі подали студії з усього світу. До складу суддів увійшов і CEO Aestech Леонід Лазебніков. Увечері під час урочистої вечері відбулося нагородження найкращих. Приз у вигляді футуристичної скляної фігури, спонсором якого виступив Aestech, вручив переможцю Леонід Лазебніков. Найкращим визнано проект архітектурного бюро з Нідерландів — перше загальнодоступне сховище мистецтва Depot Boijmans Van Beuningen у Роттердамі. Будівля має статус завершеної. Її площа складає 15 000 квадратних метрів, бюджет — 94 млн євро. 

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com