"Тяню"

     (!)

    Чай,
 

    Як ліки..,
 

Що прагнуть
 

            Здоров'я
 

І... тіла дихання
 

                Живе,
 

   Бо в цьому --
 

Мистецтво,
 

Як думка творіння,
 

 Що є натуральне
 

               Й святе,
 

   Де таїнство було --
 

У волхвів і мольфарів..,
 

                     Забуте,
 

              Затерте,
 

     Загублене,
 

  Знищене --
 

В фарм-концернів
 

     Політиці зла,
 

Що ліки провадять --
 

На згубу й споживу,
 

В політику кожного
 

            Дня,..
 

Але ще є знання,
 

Як відголос Роду,
 

    Щоби насолоду
 

   Сприймати свого
 

                     Почуття --
 

      У кожнім ковтку,
 

Того чаю простого,
 

           Трав'яного,
 

Яким знаєм секрет --
 

     Дома, з медом,
 

                 Пити,..
 

     Вгощатись,
 

  Лікуватись,
 

       Грітися,
 

Кайфувати
 

       І жити...
----------------------------------------------------


29.09.2020;  Paris (C.P)

-----------------------------------------------------

(!) 
 "Тяню" , «Тянау»   — "золотий eлiксир" ,  (яп. 茶の湯 тя но ю)
-----------------------------------------------------------------------------------

 Китайська чайна церемонія ( «гунфу-ча» )  — "золотий eлiксир"

 

Традиційна чайна церемонія називається «гунфу-ча», де останній склад перекладається як «чай», а перші два — «вище мистецтво».

 

Приблизно, десь  V в. до н. е., Лао-цзи запропонував ритуал з чашкою "золотого еліксиру".

 

Цей ритуал процвітав в Китаї багато століть, аж до монгольської навали, де японці вже взяли свій традиційний  ритуал "Чайної церемонії"  з   Китаю і дали їй назву  Тянау  (яп. 茶の湯 тя но ю), або дослівно "Тяною",.. під якою вона широко відома у світі, як чайнe мистецтво спілкування (Тянау, Тяню).


 

 ТЯНОЮ — Японська чайна церемонія (Тяню)

Чайна церемонія (яп. 茶の湯  тя но ю), «шлях чаю», мистецтво чаю» (茶道 садо:, тядо:) — специфічна ритуалізована форма спільного чаювання, створена в середні століття в Японії і по теперішній час культивована в цій країні.

З'явившись спочатку, як одна з форм практики медитації ченців-буддистів — стала невід'ємним елементом японської культури, тісно пов'язана з багатьма іншими культурними явищами.

Священик Іккю Содзюн( 1394-1481), настоятель храмового комплексу Дайтокудзі в Кіото, навчив чайної церемонії свого учня Мурата Дзюко (Сюко).

Останній розвинув та перетворив чайну церемонію в ритуaл і навчив її проведенню колишнього сьогуна Асікага Йосіміцу, давши, таким чином — традиції «путівку в життя».., як і в більшості країн, в Японії все, що приймалося зaзвичай у правителя (навіть відійшовшoгo від справ), тут же входило в моду у підданих.

Мурата слідував покладеної, в основі церемонії, ідеї «вабі» - прагненню до простоти і природності, почасти, на противагу пишності і розкоші самурайських «чайних турнірів».

Він об'єднав чотири основні принципи чайної церемонії:

гармонія (和  —   ва),

             шанобливість (敬  —   Кей),

 чистота (清  —   сей)

               і тиша, спокій (寂  —   дзяку).

Подальший розвиток чайної церемонії забезпечив Дзео Такено (1502-1555).

Він почав використовувати для церемонії спеціальну будову  —   чайний будиночок (тясицю), якому, відповідно до принципу «вабі», був наданий вигляд селянського будинку з солом'яним дахом.

Він же ввів у вживання, в церемонії, керамічний посуд грубої роботи...

======================================

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com