"Молодість-2014": чого чекати від фестивалю

24 жовтня 2014
Daryna Voloshyna
Цьогоріч будь-яка подія масштабу міжнародного фестивалю, форуму, модного показу чи музичного сейшну найімовірніше викличе резонанс у суспільстві, особливо в його активній частині, тому що довкола подібних подій розгортаються чималі баталії стосовно доцільності їх проведення. І не варто коливати повітря, аби пояснити причину. Спростовуючи всі закиди та огульну критику, можна навести слова Олексія Когана - організатора фестивалю Alfa Jazz Fest:

"Уявіть собі, що під час трауру в країні бригада хлібопекарів заявляє: ми не будемо пекти хліб. Давайте через те, що зараз війна, я не буду ходити до музучилища та навчати своїх студентів. Музикант повинен грати, так само як лікар - лікувати, а водій маршрутки - возити людей".

Додати нічого. 44-му Київському міжнародному кінофестивалю "Молодість-2014" - бути!
 
Між іншим, "Молодість" - єдиний український кінофестиваль, акредитований Міжнародною асоціацією кінопродюсерів FIAPF, тому проведення подібних заходів, навіть якщо вони не зберуть на своїх червоних хідниках сузір'я закордонних селебритіз, все одно є обов'язковим для міжнародного визнання українського культурного кіноконтенту. Як на замовлення, цьогоріч конкурсна та позаконкурсна програми форуму, за словами генерального директора "Молодості" Андрія Халпахчі, рясніють аж 42-ма назвами українських картин. Одна з них -  стрічка української режисерки Вікторії Трофименко "Брати. Остання сповідь", котра представлена у міжнародному конкурсі повнометражних фільмів і позмагається за приз у категорії разом з одинадцятьма кращими дебютними роботами з Європи, США, Індії та Ефіопії.
 

"Молодість": з миру по нитці

44-й Київський кінофестиваль, як і більшість сфер українського суспільного та економічного життя, недоотримав належного фінансування з боку держави, "прогодувавшись" 950-ма тисячами гривень з боку Держкіно та пожертвами спонсорських фондів. Та новітня традиція суцільного краудфандінгу, вірус якої, на щастя, розповсюдився повітряно-крапельним шляхом з-поміж соціально активного населення, виводить з клінічної смерті існування фестивалю. Ще й досі можна поповнити офіційний банківський рахунок кінофоруму і зробити, можливо, найцінніший внесок у вітчизняну культуру своїми ста гривнями, які, цілком імовірно, допоможуть оргкому виплатити премію комусь із українських режисерів, надихнувши його на створення нових українопопуляризуючих стрічок.
 

"Пусте місце" на кінофестивалі

Система оцінювання стрічок на "Молодості" має розгалужену систему, тому на святі кіно функції журі виконуватимуть декілька делегацій. Представницьким є міжнародне журі, що й присуджує головну премію - статуетку "Скіфського оленя" та грошовий приз у 10 000 доларів. Поряд з визнаними майстрами кіномистецтва та минулорічним тріумфатором Київського фестивалю стоятиме порожній стілець, проте на його місці усі запрошені уявлятимуть найбажанішого гостя - незаконно ув'язненого російською владою українського режисера Олега Сєнцова, чия "присутність" є проявом акції солідарності із затриманим політв'язнем.

"Російський слід" на Київському кінофорумі

Зі зрозумілих причин ряд кінофункціонерів та митців з РФ вирішили проігнорувати "Молодість", побоюючись не стільки стати коронною стравою на трапезі патріотично налаштованих радикалів, скільки ризикуючи заплямувати репутацію придворних блазнів та прибічників славнозвісних 84% (ви не думайте: будь-які збіги випадкові). Проте для деяких кіношників та довколакінематографічних діячів ідеологія та політичні ігри не стали на заваді, тому цьогоріч "Молодість" розжилася доволі цікавою програмою стрічок російського виробництва, об'єднаних концептом "Кіно морального спротиву". Він репрезентує вищезгадану країну в зовсім іншому світлі, ніби реабілітуючи її в наших очах, акцентуючи увагу на тих андеґраундних соціальних процесах, що свідчать про адекватність нації, в якій більшість цивілізованого світу вже втомилася розчаровуватися.
 

Заради чого ще варто прийти?

Розповідати про всі стрічки, представлені на фестивалі, марудна справа, адже їх надто багато, до того ж більшість імен та назв є невідомими для масового глядача. Проте серед "родзинок" форуму - мультижанровий фільм-запис концертного виступу ісландської співачки Бйорк - Biophilia Live, котрий демонструється лише втретє на міжнародних кіномайданчиках. Ажіотаж серед сінемафілів викливав також майбутній показ режисерської версії скандальної "Німфоманки" Ларса фон Трієра, загальний хронометраж якої сягає близько п'яти астрономічних годин, а постановник смакує всі відверті сцени з ювелірною скрупульозністю.
 
За традицією, у Домі освіти і культури "Майстер Клас" проходитиме кузня диванних кіноспеціалістів - "Майстерня талантів", у рамках якої проведеться серія тематичних воркшопів та дискусій з інсайдерами кіноіндустрії і відомими митцями. Спецгість - грузинський актор та режисер Ельдар Шенгелая, чиє ім'я прозвучить на форумі у зв'язку з присудженням йому призу "За внесок у світове кіномистецтво". На вас чекають також численні лекції про заданий мною краудфандинг, квір-кіно та ЛГБГ-тематику, кіножурналістику і багато інших суміжних тем. 

"Молодість" - подія не дводенна, тому в мене ще буде час подіставати вас своїми лонґрідами та почастувати детальнішим повідомленням про цьогорічну програму фестивалю

Корисного та приємного перегляду!
Щасти!
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Український фільм здобув нагороду на швейцарському фестивалі документального кіно
Дебютна стрічка "Тато- мамин брат" українського режисера Вадима Ількова здобула нагороду на одному з найпрестижніших європейських фестивалів документального кіно
Читати більше