Модна професія для молоді — іконописець!

Кожен, хто приїжджає до цього далекого, на самому кордоні з Польщею волинського села, відчуває його надихаючу атмосферу. Замлиння заворожує не лише чарівними краєвидами, чистотою повітря, співом пташок і неспішністю тутешнього життя. Гість почувається тут по-особливому затишно: буденні проблеми відступають, а серце наповнюється натхненням і прагне творити. 

У стінах Інтеграційного центру Луцької дієцезії, де вже протягом 10 років господарює отець Ян Бурас, ця природна атмосфера доповнена продуманою дбайливістю і сучасним комфортом. Завдяки вмілому менеджменту й унікальній комунікабельності отця Яна тут працює справжня «столиця добра», відкрита для усіх охочих. Тут реалізуються різноманітні проекти за участю Генерального консульства РП в Луцьку, а також громадських організацій. Жителі Замлиння знаходять тут доречну підтримку і цікаве дозвілля, а діти відпочивають у літніх таборах, вивчають польську мову.

Ідея про проведення тут щорічного пленеру іконописців належала екс-консулу РП в Луцьку Кшиштофу Савіцкі та голові ВО НСХУ Володимиру Марчуку, а до втілення долучилися культурно-освітні інституції двох країн, кола мистців-іконописців, студентів. «Це неймовірне місце! Справжній рай!» – відгукувались про поліську локацію учасники пленеру. 

Польський художник, скульптор, кераміст Єуґеніуш Мольскі – один із найдосвідченіших учасників пленеру, щороку відвідує такі зустрічі в Польщі та вже не вперше приїздить до Замлиння. Він особливо підкреслив цінну для нього можливість спілкування з молодими українськими іконописцями: «Які вони талановиті, відкриті, ерудовані! Надзвичайно висока особиста культура учасників. Вони мене надихають!».

Участь у пленері традиційно взяла численна група студентів і випускників кафедри сакрального живопису Львівської національної академії мистецтв. Багато з них приїжджають сюди вже не вперше: це Богдан і Катерина Новицькі, Анастасія Загурська, Соломія Казанівська, Христина Квик та інші. Восьмий рік поспіль приїздить до Замлиння професійний іконописець, вихованець Київської національної академії образотворчого мистецтва і архітектури Артем Копайгоренко

Класика візантійської ікони, народна ікона, абстракція, мінімалізм, інсталяція, ленд-арт… Особливістю пленерів у Замлинні є можливість експерименту в такій суворо канонізованій царині малярства як іконопис. Учасників не обмежували у виборі сюжетів, технік і матеріалів – кожен визначив власний творчий досвід.

Сміливий модерн в інтерпретації біблійних сюжетів створення і кінця світу представлений молодою художницею, студенткою Львівської національної академії мистецтв Іриною Солонинкою.  Надзвичайно виразно висловився своєю роботою «Розп’яття» Денис Тимчишин – лаконізм його художніх засобів сконцентрував ідею до максимального усвідомлення святості жертви Христа заради кожної людини. Скошені трави та зібрані польові квіти надихнули Вікторію Романчук на створення «Нерукотворного образу» у жанрі ленд-арт, до втілення якого долучилися всі охочі учасники пленеру. 

Яскравою презентацією робіт художників України та Польщі 19 липня завершився VIII Міжнародний пленер іконопису та сакрального мистецтва у селі Замлиння Любомльського району. Відоме в Україні та за її межами село у волинській глибинці стало символом культурно-мистецького діалогу державних, освітніх і громадських інституцій країн Пограниччя. 

Спільна молитва на початку мистецького дійства об’єднала християн східного і західного обрядів: організаторів, художників, представників духівництва, жителів Замлиння, гостей імпрези. «Для мене особисто знаком часу стала наша зустріч і можливість спілкування на сакральні теми тут, в Україні, в Пограниччі, в атмосфері порозуміння», – сказала на відкритті виставки консул Республіки Польща в Луцьку Тереса Хрущ.

Формат іконописного пленеру якнайкраще відповідає нагальному запиту на пошук українсько-польського взаєморозуміння – сакральна тематика пропонує мудрість Біблії як основу діалогу, а мистецтво «промовляє» візуальною мовою, зрозумілою кожній людині. 

Повний перелік учасників, робіт та фото події  на сайті Галереї мистецтв

Фото  Віктора Чухрая

Текст  Маші Пилипчук

Публікація у "Волинських Новинах" .

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Казимир Малевич та його "Чорний квадрат"
В 1916 році Малевич з однодумцями готують виставку. Називають її "Нуль-десять", проте на 39 картинах не зображено жодного предмета. "Чорний квадрат" художник чіпляє на покуті, де зазвичай кріпили ікони...
Читати більше