КРАСА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

10 червня 2017
Марина Чиянова

Образна структура “Роману про Троянду” охоплює надзвичайно широке коло тем і сюжетів – і літературних, і мистецьких. Іконографія “Роману про Троянду” складна, розгалу- жена, навіть універсальна – у тому сенсі, що репрезентує сюжети богословські, релігійні, історичні, інтелектуальні, міфологічні, куртуазні, соціальні не тільки тематично, але й стилістично. Взявши, до прикладу, ілюміновані списки “Роману про Троянду” ХІІІ, XIV і XV ст., можемо простежити не простот характерні іконографічні вирішення того чи того сюжету, але й художньо-стилістичну еволюцію готичної мініатюри в усіх нюансах.

Jean molinet

Здебільшого, коли йдеться про ілюстрування літературного твору, то художник перш за все має за орієнтир текст і його зміст. У випадку ж “Роману про Троянду” ілюстрації з ілюмінованих манускриптів – це, сказати б, частина гіпертексту, котрий творять образи, нерозривно пов’язані з широким контекстом, що виходить далеко за межі поезії, літератури, зконтекстом історичним, культурним, соціальним. “Роман про Троянду” дає змогу аналізувати і синтезувати, виокремлювати й узагальнювати, він справді є явищем, пізнавши яке в усіх його явних і прихованих, глибинно-символічних проявах, зможемо вибудувати реалістичний образ світу середньовічної людини.

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com