ІЛЮЗІЯ ЖИТТЄВОСТІ
Теннессі Вільямс. І раптом минулого літа.

ІЛЮЗІЯ ЖИТТЄВОСТІ

Теннессі Вільямс. І раптом минулого літа.

П’єси цього автора приваблюють простотою і незвичністю. Це гримуча суміш правди, видуманого і жорстокого.

Жорстоке у п’єсі “І раптом минулого літа” з’являється наприкінці, коли ми дізнаємось, як загинув Себастьян. Бути з’їденим зграєю вуличних хлопчиків – таке не насниться навіть у жахіттях.

Мама Себастьяна – місіс Вінебл – ніяк не може змиритися зі смертю сина, хоча знала, що в нього слабке серце і в будь-яку мить він міг померти. У всьому вона звинувачує Кетрін – дівчину, яка зблизилась із Себастьяном в останній рік його життя. Але молодий чоловік був поетом, йому потрібні були натхнення і гострі відчуття. Кетрін розуміла, що він не кохає її. Наприклад, купив їй купальник, а після занурювання у море тіло просвічувалось, і Кетрін була ніби голою. Це приваблювало до неї чоловіків, а Себастьян із цього тішився.

Місіс Вінебл добивається того, що Кетрін відправляють на лікування до божевільні. Пройшовши курс, вона повертається. Але цього матері Себастьяна мало. Вона знову хоче запроторити дівчину до цього лікувального закладу.

Лікар гіпнотизує Кетрін, і вона розповідає всю правду про жахливу загибель молодого поета. Місіс Вінебл кричить, що так може думати лише божевільна, вона не вірить, що син загинув саме так. Але лікар сумнівається в божевіллі Кетрін. Відкритим залишається питання, чи помістить він її знову до психіатричної лікарні.

Деякі авторські репліки підказують акторам, як грати в тій чи іншій сцені. При цьому Теннессі Вільямс не нав’язує своєї точки зору. Мова йде лише про темп п’єси – то спокійний, то вибуховий, а інколи слова одного героя налітають на мову іншого. Це створює ілюзію життєвості того, що відбувається.

Драматург дає режисерові можливість експериментувати, не прив’язуючи його ні до дії, ні до героїв. Глядачеві не нав’язують мораль. Висновки той повинен зробити сам.

Фінал приходить доволі швидко, ніби несподівано, коли ніхто не чекав, налаштовуючись на подальший розвиток подій. І це ще одна родзинка стилю Теннессі Вільямса.

Анатолій ВЛАСЮК

19 листопада 2018 року  

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com