Фотографія в хендмейді - композиція

16 березня 2015
Оксана Трухан

Продовжуємо розмову про створення "продажних" світлин для вашого інет-магазину.

До речі, я дотримуюсь думки, що фотографії магазину мають бути, по-перше, інформативні. Тобто одразу розповідати покупцеві, що саме ви продаєте. Іноді продавці демонструють на фото лише частину свого товару. Так, загадковість приваблює. Але! Коли я (покупець) шукаю подарунок і забиваю у пошук "шарф", то отримую тисячі пропозицій. Я хочу їх всі подивитися, щоб знайти "свою". Але "загадкові" фото мені заважають, адже потребують більше часу, аби зрозуміти - воно чи не воно. Чи шарф це взагалі? Чи фрагмент жилетки? Чи тканина для пошиття шарфів? А ну його до біса - піду роздивлятися далі.

Яке фото більш інформативне, як ви гадаєте? Іноді можна показати в кадрі частину виробу - але так, щоб одразу було зрозуміло.
 
Не знаєш, з чого походити, - ходи козирем.

Не знаєте, як зробити ваше фото привабливим, - використовуйте Контраст. Контрастів буває безліч: світлий-темний, червоний-зелений, чіткий-розмитий... Це найпростіший спосіб привернути увагу, але будьте обережні, дотримуйтесь вишуканості - щоб не опуститися до "реклами соків".

Люблю заглядати в цей магазин ниток YarnStories саме через соковиті кольорові фото. На фото: товар помаранчевого кольору поєднаний із зеленим додатковим предметом (гілочкою).
 
Контраст за текстурою. Складні за текстурою предмети (в'язаний одяг, прикраси з бісеру, з дроту, серветки тощо) з великою кількістю дрібних деталей краще виглядають на гладкому, простому тлі. Зі своїми прикрасами з дроту я довго мучилась, хотілося додати і мереживо, і красивий друкований папір, і купу різних предметів... Але все це створювало метушню в кадрі, відволікало увагу від головного. Тепер я намагаюся якщо й додавати щось, то таке, щоб співпадало за кольором з тлом. Наприклад: білий фон, біле каміння і контрастна до цього темна скульптура.:
 
Наче б то щось є, а наче й нема. Або щось дуже світле, і десь дуже далеко. Навіщо взагалі щось додавати? Щоб позначати на фото горизонт, де є земля, а де небо. Аби предмет не висів у вакуумі, а був присутнім у цьому світі. Каблучка яскраво-зелена, спирається на ледь помітний камінчик, на задньому плані такого ж, але світлішого кольору листочок (який не вліз у кадр повністю, як другорядна деталь). Ось вам яскравий приклад повітряної перспективи у кадрі:
   
Цільні, прості за текстурою предмети (скло, емаль, порцеляну, прикраси з епоксидкою тощо) можна розмістити на більш складному фоні. Це створить атмосферу, зробить товар наче більш доступним для покупця.
Для прикладу я вибрала теж каблучку від Honey Punk (Олі Крупіної):  
Динаміка. Вдалу світлину можна зробити ще й за рахунок розташування предметів у кадрі. Якщо трохи змістити центр композиції в бік, це створить динаміку, рух. Найбільш чітка контрастна ділянка розташована не по центру, а лівіше. Розмита пір'їнка на задньому плані не конкурує з сережками, а позначає напрямок погляду.
 

Можна ще пошукати якийсь цікавий нахил, аби погляд спостерігача рухався і не нудьгував. Лінії в кадрі утворюються завдяки розташуванню сережок - вони лежать не паралельно, а вказують, де знаходиться горизонт. Та ще й текстура дерева перетинається з цим напрямком.
   
Для тренування можна використовувати аналіз інших 2Д зображень, наприклад, відомих художніх творів. Це буде відволікати вас від предмету фотографії (товару) і спрямує саме на вивчення композиції.
 
Рафаель Санті - Покладення в труну. Та ж сама динаміка руху, перспектива, зміщений центр. 
 

Ще один спосіб зробити кадр більш живим - світло! Контраст світлих і темних ділянок. Якщо матеріал добре пропускає або відбиває світло - використовуйте це, робіть акценти. Більше підійде направлене світло з вікна. Тому я не полюбляю фотографувати на вулиці - світло там усюди, важко визначити його напрямок. На фото видно, як світло проходить крізь каміння, змушує його сяяти, робить контрастним відносно некольорового матового тла, зміщує центр композиції вліво. Навіть чорно-біла ця світлина достатньо контрастна й цікава.
 
Караваджо - Покладення в труну (от далась мені та труна, але епоха така була, релігійні сюжети краще продавалися). Контрасти-контрасти і динамічна композиція.
   
Взагалі, для розміщення в магазині вам знадобиться лише 5-6 фото. 1 - художня й вишукана, для обкладинки, 2,3 - в різних ракурсах, щоб роздивитися функціональні деталі (застібка), 4 - на моделі або манекені, щоб знати, як це виглядає на людині, 5 - на руці, щоб уявити розмір, 6 - ще бажано в упаковці.
Про людей в кадрі: найняти гарну модель і фотографа не всі мають можливість. Але штатив, відкладений запуск і власна особа, знята при гарному освітленні (на балконі) і частково (тобто найбільш вдалими частинами тіла) може вам трохи у цьому допомогти. В решті решт, ми ж не портрет знімаємо.
 

Висновок: Для початку підберіть більш-менш простий фон, не рябий. Не кладіть купу предметів у кадрі, краще витратьте час на пошук вдалого ракурсу і освітлення. Пам'ятайте, що ваш товар - то найголовніший герой цієї фото-історії. Не дозволяйте іншим предметам затьмарити його.
 
Розглядайте чужі фото в магазинах, особливого вашого напрямку. Аналізуйте, записуйте - що виглядає гарно, що псує світлину, які сильні сторони? Шукайте, експериментуйте, не зупиняйтесь! Гарної вам погоди у день фотозйомки! :)
 
У наступній статті я розкажу про створення відео-ролика на ю-тубі. Адже відео зможе надати більш повну інформацію про ваш товар.

Український блог, присвячний рукоділлю - Handmade на продаж.
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Кольорами по буденності: як українка вдосконалює fashion-індустрію в Америці
Чарівна й талановита українка Дарина Барикіна, яка наразі проживає в Америці та допомагає робити fashion-індустрію неповторною, поділилася з нами, як змінила домівку, чим для неї є фотографія і як з тієї, яка стояла за об'єктивом, опинилася перед ним.
Читати більше