Перед вами дуже корисний тест, якщо ви хочете дізнатися про себе щось нове. Дуже влучно виявляє основні властивості і риси особистості.
Візьміть аркуш формату А4, складіть його навпіл. На першій стороні намалюйте будинок, на другій — дерево і на третій — людину в повний зріст.
Малюйте так добре, як тільки можете, не поспішайте. На останній сторінці ви можете записати отримані результати.
Результати вас дуже здивують!
Перевір себе
Дім
- Будинок старий, розвалений — іноді суб'єкт в такий спосіб може висловлювати ставлення до самого себе.
- Дім вдалині — відчуття знедоленої людини.
- Будинок поблизу — відкритість, доступність, відчуття теплоти і гостинності.
- План будинку (проекція зверху) — серйозний конфлікт.
- Різні споруди — агресія, спрямована проти фактичного господаря будинку або бунт проти того, що суб'єкт вважає штучними і культурними стандартами.
- Віконниці на вікнах зачинені — суб'єкт в змозі пристосуватися в інтерперсональних відносинах.
- Сходи, що ведуть в глуху стіну (без дверей) — відображення конфліктної ситуації, яка шкодить правильній оцінці реальності. Неприступність суб'єкта (хоча він сам може бажати вільного серцевого спілкування).
Двері:
- Відсутність дверей — суб'єкт відчуває труднощі в прагненні розкритися перед іншими (особливо у домашньому колі).
- Двері (одні чи кілька) задні або бічні — відступ, відчуженість, уникнення, неприйняття реальності, неприступність.
- Двері відчинені — ознака відвертості, досяжності. Якщо будинок житловий, — сильна потреба до тепла ззовні або прагнення продемонструвати доступність, відвертість.
- Двері дуже великі — надмірна залежність від інших або прагнення здивувати своєю соціальною комунікабельністю.
- Двері дуже маленькі — небажання випускати своє «Я». Відчуття невідповідності, неадекватності і нерішучості в соціальних ситуаціях.
- Двері з величезним замком — ворожість, недовірливість, скритність, захисні тенденції.
Вікна:
- Перший поверх багатоповерхового будинку був промальований в останню чергу — відраза до міжперсональних відносин, тенденція до ізоляції від дійсності.
- Вікна сильно відчинені — суб'єкт поводиться трохи розв'язно і прямолінійно. Безліч вікон показує готовність до контактів, а відсутність фіранок — відсутність прагнення приховувати свої почуття.
- Вікна повністю закриті фіранками — заклопотаність взаємодією із середовищем (якщо це значимо для суб'єкта).
- Вікна без шибок — ворожість, відчуження.
- Вікна відсутні на нижньому поверсі, але є на верхніх поверхах — «прірву» між реальним життям і життям в фантазіях.
Дах:
- Дах, зірваний вітром або зруйнована димова труба — символічно виражають почуття суб'єкта, що ним керують, незалежно від його власної сили волі.
- Дах промальований жирним контуром, не властивим всьому іншому малюнку, — фіксація на фантазіях як джерелі задоволень, зазвичай супроводжується тривогою.
- Незвично тонкий контур краю даху — переживання, ослаблення контролю фантазій.
- Незвично товстий контур краю даху — надмірна заклопотаність контролю над фантазіями.
- Дах погано поєднується з нижнім поверхом — погана особистісна орієнтація.
- Карниз даху акцентований яскравим контуром або подовжений за стіни - посилено захисна (зазвичай з підозрілістю) установка.
- Дим з труби дуже густий — значна внутрішна напруга.
- Дим тоненькою цівкою — почуття нестачі емоційної теплоти будинку.
- Відсутність димової труби — суб'єкт відчуває брак психологічної теплоти вдома.
- Труба майже невидима (захована) — небажання мати справу з емоційними впливами.
- Труба намальована косо по відношенню до даху — норма для дитини; значна регресія, якщо виявляється у дорослих.
- Водостічні труби — посилений захист і, звичайно, недовірливість.
ЛЮДИНА
Голова:
- Голова велика — неусвідомлене підкреслення переконання про значення мислення в діяльності людини.
- Голова маленька — переживання інтелектуальної неадекватності.
- Нечітке промальовування голови — сором'язливість, боязкість.
- Голова промальовується наостанок — міжперсональний конфлікт.
- Велика голова у фігури протилежної статі — уявна перевага протилежної статі й більш високий її соціальний пріоритет.
Шия:
- Підкреслена шия — потреба в захисному інтелектуальному контролі.
- Надмірно велика шия — усвідомлення тілесних імпульсів, намагання їх контролювати.
- Довга тонка шия — гальмування, регресія.
- Товста коротка шия — поступки своїм слабкостям і бажанням, вираз неподавленого імпульсу.
Обличчя:
- Обличчя акцентовано — сильна заклопотаність відносинами з іншими, своїм зовнішнім виглядом.
- Підборіддя занадто підкреслене — потреба домінувати.
- Підборіддя занадто велике — компенсація відчутної слабкості і нерішучості.
- Вуха акцентовані — можливі слухові галюцинації. Трапляється у особливо чутливих до критики.
- Вуха дуже маленькі — прагнення не приймати ніякої критики, заглушити її.
- Очі заплющені або заховані під капелюхом — сильне прагнення уникати неприємних візуальних впливів.
- Очі зображені як чорні діри — значуще прагнення уникати візуальних стимулів, ворожість.
- Очі вирячені — грубість, черствість.
- Очі маленькі — заглибленість у себе.
- Підведені очі — грубість, черствість.
- Довгі вії — кокетливість, схильність зваблювати, спокушати, демонструвати себе.
- Повні губи на обличчі чоловіка — жіночність.
- Рот клоуна — вимушена привітність, нещирість.
- Рот запався — пасивна значимість.
- Ніс широкий, з горбинкою — тенденції мислити іронічними соціальними стереотипами.
- Акцентовані ніздрі — примітивна агресія.
- Зуби чітко промальовані — агресивність.
- Лице неясне, тьмяне — боязкість, сором'язливість.
- Улесливий вираз обличчя — незахищеність.
- Лице схоже на маску — обережність, скритність, можливі почуття деперсоналізації і відчуженість.
- Брови рідкі, короткі — презирство, витонченість.
- Волосся — ознака мужності (хоробрості, сили, зрілості і прагнення до неї).
- Волосся сильно заштриховане — тривога, пов'язана з мисленням або уявою.
- Волосся не заштриховане, не зафарбоване, обрамляє голову — суб'єктом керують ворожі почуття.
Кінцівки:
- Великий розмах рук — інтенсивне прагнення до дії.
- Руки ширші біля долонь або плечеч недостатній контроль дій та імпульсивність.
- Руки, зображені не разом із тулубом, — суб'єкт іноді ловить себе на діях або вчинках, які вийшли у нього з-під контролю.
- Руки схрещені на грудях — вороже-недовірлива установка.
- Руки за спиною — небажання поступатися, йти на компроміси навіть з друзями. Схильність контролювати прояв агресивних, ворожих тенденцій.
- Руки довгі і м'язисті — суб'єкт потребує фізичної сили, спритності і хоробрості.
- Руки занадто довгі — надмірно амбітні прагнення.
- Руки розслаблені і гнучкі — хороша пристосовність у міжперсональних відносинах.
- Руки напружені і притиснуті до тіла — неповороткість, фригідність.
- Руки дуже короткі — відсутність прагнень разом із почуттям неадекватності.
- Руки занадто великі — сильна потреба в кращій пристосовності в соціальних відносинах з почуттям неадекватності і схильністю до імпульсивної поведінки.
- Відсутність рук — відчуття неадекватності при високому інтелекті.
- Деформація або акцентування руки або ноги на лівому боці — соціально-рольовий конфлікт.
- Руки зображені близько до тіла — напруга.
- Великі руки і ноги в чоловіка — грубість, черствість.
- Звужуються руки і ноги — жіночність.
- Руки довгі — бажання чогось досягти, заволодіти чим-небудь.
- Руки довгі і слабкі — залежність, потреба в опіці.
- Руки, повернені в боки, дістають щось — залежність, бажання любові, прихильності.
- Руки сильні — агресивність, енергійність.
- Руки тонкі, слабкі — відчуття недостатності досягнутого.
- Рука, як боксерська рукавичка — витіснена агресія.
- Руки за спиною або в кишенях — почуття провини або невпевненості в собі.
- Руки неясно обкреслені — нестача самовпевненості в діяльності і соціальних відносинах.
- Руки великі —відчуття слабкості і провини.
- Руки відсутні в жіночої фігури — материнська фігура сприймається як нелюбляча, така, що не підтримує.
- Пальці відокремлені (відрубані) — витіснена агресія, замкнутість.
- Великі пальці — грубість, черствість, агресія.
- Пальців більше п'яти — агресивність, амбіції.
- Пальці без долонь — грубість, черствість, агресія.
- Пальців менше п'яти - залежність, безсилля.
- Пальці довгі — прихована агресія.
- Пальці стиснуті в кулаки — бунт, протест.
- Пальці притиснуті до тіла — витіснений протест.
- Кулаки далеко від тіла — відкритий протест.
- Пальці великі, схожі на цвяхи або шипи — ворожість.
- Пальці одномірні, намальовані у вигляді петлі — свідомі зусилля проти агресивних почуттів.
- Ноги непропорційно довгі — сильна потреба в незалежності і прагнення до неї.
- Ноги дуже короткі — почуття фізичної і психологічної незручності.
- Малюнок розпочато зі ступень і ніг — боязкість.
- Ступні НЕ зображені — замкнутість.
- Ноги широко розставлені — відверта зневага (непокора, ігнорування або незахищеність).
- Ноги неоднакових розмірів — амбівалентність в прагненні до незалежності.
- Ноги відсутні — боязкість, замкнутість.
- Ноги акцентовані — грубість, черствість.
- Ступні непропорційно довгі — потреба в безпеці. Потреба демонструвати мужність.
- Ступні непропорційно дрібні — скутість, залежність.
ДЕРЕВО
Форма листя:
- Кругла крона — екзальтованість, емоційність.
- Кола в листі — пошук заспокійливих відчуттів, почуття покинутості і розчарування.
- Гілки опущені — втрата мужності, відмова від зусиль.
- Гілки вгору — ентузіазм, порив, прагнення до влади.
- Гілки в різні боки — пошук самоствердження, контактів; метушливість, чутливість до навколишнього середовища.
- Листя з кривих ліній — сприйнятливість, відкрите сприйняття навколишнього.
- Гілки виходять з однієї ділянки на стовбурі — дитячі пошуки захисту, норма для дитини до семи років.
- Гілки намальовані однією лінією — втеча від неприємностей реальності, її трансформація і прикрашання.
- Пальма — прагнення до зміни місць.
- Плакуча верба — недолік енергії і запалу, прагнення до твердої опори і пошук позитивних контактів, повернення до минулого і досвіду дитинства, труднощі в ухваленні рішень.
Стовбур:
- Стовбур з однієї лінії - відмова реально дивитися на речі.
- Стовбур намальований тонкими лініями, а крона — товстими — може самостверджуватися і діяти вільно.
- Лінії стовбура прямі — спритність, винахідливість, не затримування фактах, що тривожать.
- Лінії стовбура криві — активність загальмована тривогою і думками про нездоланність перешкод.
- Гілки не пов'язані зі стовбуром — відхід від реальності, що не відповідає бажанням, спроба «втекти» від неї в мрії і ігри.
- Стовбур відірваний від землі — недолік контакту із зовнішнім світом; життя повсякденне і духовне мало пов'язані.
- Стовбур розширюється донизу — пошук надійного становища у своєму колі.
- Стовбур звужується донизу — відчуття безпеки в колі, яке не дає бажаної опори.
Інше:
- Намальовано два дерева — у такий спосіб суб'єкт може символізувати себе й іншу близьку йому людину.
- Багато дерев на одному малюнку — дитячу поведінку.
- Земля зображена однією рискою — зосередженість на меті, прийняття деякого порядку.
- Земля зображена кількома різними рисками — дії відповідно зі своїми власними правилами, потреба в ідеалі.
Здійснено переклад.
Зображення - pinterest.com.
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.