Читати більше
Що думаєте, чиї це руки?
Головний куратор віденської галереї "Альбертіна" Крістоф Метцґер стверджує, що "Руки того, хто молиться" Альбрехта Дюрера є руками самого художника, а не намальовані з рук натурника. Нібито Дюрер намалював їх не як ескіз до фігури апостола, а для реклами свого таланту.
Альбрехт Дюрер "Руки того, хто молиться", або "Руки апостола"; приблизно 1508 рік
Малюнок виконаний тушшю і білилами на заґрунтованому синім кольором папері. Дюрер однозначно був генієм штриховки... Зображення нібито мало висіти в майстерні художника для підтвердження його таланту і вправності. Але в це складно повірити.
На той час він вже був знаним митцем, слава якого поширилась по всій Європі. Венеційці були від нього у захваті. Він був знайомий з Джованні Белліні, Рафаелем та Леонардо да Вінчі. У 1507 році Дюрер уже знаменитим повернувся з Венеції до Нюрнберґа. Невже в такого майстра могла з'явитись потреба підтверджувати своє вміння? Напевно, замовники, що приходили в його майстерню, розуміли, до художника якої величини вони йдуть. До речі, до Дюрера ніхто ніколи не малював ні автопортретів, ні акварельних пейзажів - він перший.
А ось і фігура апостола з дуже схожими руками. Як на мене, це саме ті руки. Саме для фігури апостола з вівтаря "Вознесіння Марії" або ж вівтаря Геллера (за іменем замовника) був зроблений цей ескіз.
Уважніше придивіться до рук апостола. Схожа будова рук чи не так?
А це весь триптих з вівтаря "Вознесіння Марії". Що цікаво, панелі вівтаря закінчено Дюрером у 1509-му, а у 1729 вони згоріли під час пожежі. Тому це доволі непогана копія, яку написав Джобст Гаррік.
Дюрер взагалі послуговувався правилом робити ескізи рук, ніг, деталей одягу тощо, щоб потім користуватись ними як шпаргалками при написанні картин. Тобто приблизно однакові деталі можна зустріти на різних картинах митця. Знайому форму пальців бачимо у юного Ісуса на картині "Христос серед вчителів" і на олівцевому ескізі. Зверніть увагу на мізинець.
А ось і вся картина повністю:
Альбрехт Дюрер "Христос серед вчителів", 1506 рік
Як на мене, досить сумнівно, що руки апостола є руками самого Дюрера. По-перше, йому було б страшенно незручно їх малювати, по-друге, у Дюрера, судячи з його автопортретів, було якесь захворювання, що деформувало суглоби пальців, а на "Руках того, хто молиться" суглоби пальців не деформовані і, по-третє, є ще одна відмінність між руками Дюрера та руками апостола — у Дюрера відсутня подушечка, що випирає назовні, між великим та вказівним пальцями.
Звісно, деякі мистецтвознавці вказують на спеціфічну форму мізинця правої руки, яка присутня на всіх автопортретах Дюрера та на "Руках апостола", та на схожість на зображеннях тонких пальців. Але, швидше за все, це були руки одного з братів художника. Дюрер взагалі полюбляв малювати своїх рідних. Знову ж таки, для картини "Христос серед вчителів", напевно, йому позував молодший брат Ганс. Виходить, руки з характерним мізинцем, що бачимо у юного Ісуса, є руками Ганса. Ось порівняйте обличчя Ісуса та портрет олівцем Ганса Дюрера.
До речі, Ганс пішов слідами Альбрехта і став придворним живописцем при королю Сигізмунді І.
А тепер подивимось на руки самого Альбрехта Дюрера, які він зобразив на автопортретах. Бачите, що пухкої подушечки між вказівним і великим пальцями нема? Звісно, є характерний мізинець, але, мабуть, це фамільна будова рук (вірогідніше, всього скелету), що була притаманна братам Дюрерам.
Умови використання матеріалів сайту
Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку
Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com
Читати більше
Читати більше
Читати більше