Читати більше
Аванґард, трилер, детектив: 5 книг, які варто взяти у відпустку
Мирослав Шкандрій. Авангардне мистецтво в Україні, 1910-1930: пам’ять, за яку варто боротися. – Х.: Фабула, 2021
Ця книжка знайомить читачів з українським авангардом, а також показує, яким саме був досвід цілого покоління, що охоплює довоєнні роки в Парижі та інших столицях Західної Європи, хаос 1917-1922 років і кінець радянських 1920-х, час, коли лідер українських футуристів «палив свій «Кобзар» і період «реабілітації» Шевченка. Так само автор повертає українським авангардистам українське обличчя, викрадене колоніальним минулим, адже чимало митців, які вважали себе українцями, народились і працювали на території України, нині відомі у світі як представники російської чи європейської культури. «Дещо парадоксально, що митці з України стають відомими, але рідко коли звертається увага на їхнє коріння й ідентичність, - нагадує автор. - Цей аспект інтерпретативної матриці щодо них не застосовується, чого не скажеш, до прикладу, про Бурлюка та Малевича, які ідентифікували себе українцями, а також про Соню Делоне, Олександру Екстер, Олександра Архипенка та Володимира Татліна, які заявляли про зв’язок між їхніми роботами та українським натхненням».
Тож Україна у цій книжці вкотре постає мультинаціональною країною з багатою культурою, яка надихала сміливі мистецькі порухи, при цьому автор досліджує життя і творчість митців 20–30-х років ХХ століття, зокрема Давида Бурлюка, Казимира Малевича, Івана Кавалерідзе, Дзиґи Вертова, Вадима Меллера, Михайла Бойчука.
Володимир Єшкілєв. Патерн. – Х.: Фабула, 2021
Автор цієї захоплюючої історії – відомий майстер конспіралогічних теорій, викладених у багатьох його знакових романах. Від Сковороди і Гетьманщини до космічних одіссей і кримінального світу – така розмаїта тематика його творів, в яких обов’язково живе дух авантюри. Так само у його новому гостросоціальному романі про лабіринти шоу-бізнесу, в яких не лише запалюють нові «зірки», але й завзято ділять грошові потоки та воюють за рейтинги, готові на зйомки для закритих сайтів й навіть на вбивство. Більше, того, автор переконаний, що це маленька модель нашого великого світу. «Акваріум нашого світу здається нам океаном, - дізнаємося ми із вступу до роману. - Ми не бачимо тих, хто за його стінками. Ми не знаємо, хто затверджує ролі лідерів і героїв. Хто пише сценарії політикам і володарям думок. Ми не знаємо, звідки присилають режисерів вселенського шоу. Ми живемо у світі, створеному не нашою волею. Ми граємо за чужими правилами. Але одного дня стінки акваріуму можуть тріснути». Тож у романі ми крок за кроком наближаємося до верхівки піраміди, дізнаючись про босів «системи», які контролюють індустрію заборонених задоволень.
Артем Поспєлов. Тадуш. – Чернівці: Книги – ХХІ, 2021
«Я люблю Тітку і не хочу, аби вона їхала, - повідомляє герой цієї історії. - Я вбив Діда, але всі роблять вигляд, ніби нічого не сталося. Я слухаю понівечений голос, але він часто зникає». Насправді у цьому захоплюючому психотрилері відбувається своєрідна ініціація, пошук свого коріння, родової пам’яті та, безперечно, кохання. Малий герой, який живе в селі без батька, не вчиться в школі, має уявного друга Малюка – наче лакмусовий папір, криве дзеркало і критичний погляд на дії дорослих: його б’ють ровесники, батьки як не віддають до рідні, поки ховають діда, то здають до дитячого табору, родина потроху розпадається, але він все одно проходить свій шлях. Шукаючи батька, знаходячи нових уявних друзів, втрачаючи дорогою найцінніше – память, спогади, любов. Хіба що керує ним, як у «Бійцівському клубі» Паланіка, його «темний» двійник, але хтозна, що «краще» на цьому світі – наші страхи чи жахаюче майбутнє. «Жити – це як обов’язок. Така ж незламна обітниця, як і смерть.», - вважає наш герой. І тут-таки сумнівається: «Інколи здається, що це може набриднути: їсти, пити і так далі. Невже я робитиму це і ще ціле скупчення речей, поки не помру? Малюк каже, що смерть звільняє. Каже, що смерті не варто боятись». Хоч, знову ж таки, іноді вона трапляється, і тому фінал у цій історії відкритий.
Ірина Грабовська. Леобург. – К.: КМ-Букс, 2021
Ця дилогія — один з небагатьох творів у жанрі стімпанк в українській літературі. Крім звичних елементів стімпанку — ретрофутуризм, антураж кінця 19 століття, масштабна індустріалізація і тріумф парових машин, експерименти зі струмом і створення керованих монстрів — у цьому жанрі тісно переплітаються детектив, шпигунські пригоди, містика і альтернативна історія. За сюжетом цієї історії, отримавши у спадок старий маєток, головний герой Данило здогадувався, що його життя зміниться, але навіть уявити не міг наскільки. Адже будинок виявляється з секретом: з нього відкривається портал у паралельний світ — у місто митців і винахідників Леобург, де в небі пурхають невагомі літоциклетки і пливуть череваті дирижаблі, кудись у незвідане несуть своїх пасажирів стрімкі монорельси, парові механізми виконують хатню роботу... Проте над яскравим і на позір радісним Леобургом уже нависли чорні хмари: владу в місті захопив божевільний диктатор, а лещата зажерливих імперій, які хочуть підім'яти під себе останню обитель бунтарства, стискаються. Як вистояти в цій війні й урятувати чарівний Леобург, не втративши ні себе, ні свого кохання?
Кріс Ґрабенштейн. Втеча з бібліотеки містера Лімончелло. – Х.: Ранок, 2021
Дивовижна споруда з’явилася, за сюжетом, у цій історії про пригоди малого героя. «На іншому кінці міста докторка Яніна Зінченко, всесвітньо відома бібліотекарка, швидко крокувала великою напівпорожньою будівлею. урочисте відкриття якої мусило відбутися всього за кілька днів. Будівництво нової публічної бібліотеки Александріавілла тривало п'ять років. Усі роботи вели максимально секретно та з найнадійнішою системою безпеки, Одна бригада зробила зовнішній ремонт того, що колись було найгарнішою будівлею маленького містечка в штаті Огайо, -- банку «Золотий листок». Різні інші бригади -- теслярі, каменярі, електрики сантехніки -- працювали над оздобленням усерелині. Жодна бригада не працювала довше шести тижнів Жодна бригада не знала. що робила інша (або що збирається робити)». Тож дванадцятирічний Кайл і ще одинадцять підлітків залишаються на ніч у новій міській бібліотеці, яку створив відомий розробник ігор та епатажний мільярдер Луїджі Лімончелло. Конкурси, солодощі, найсучасніші технології, відеоігри Ніч сповнена несподіванок! Але ранок дивує ще більше: двері бібліотеки виявляються замкненими. А Кайл із друзями стають живими фішками в новій грі — «Втеча з бібліотеки містера Лімончелло»...
Умови використання матеріалів сайту
Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку
Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com
Читати більше
Читати більше
Читати більше