20 фільмів про фатальну пристрасть, набагато кращих, ніж "50 відтінків сірого"

3 березня 2015
Annie
Нещодавно світ мав можливість побачити "50 відтінків сірого" - чекали ви його чи ні, від фільму про відносини Анастейші Стіл і містера Грея найближчим часом буде нікуди подітись. Однак в кінематографі знайдеться сотня прикладів того, що по-справжньому пристрасні та фатальні стосунки з куди більшим успіхом встигли зняти і до екранізації бестселера Е. Л. Джеймс. Ось, наприклад, 20 вражаючих фільмів, в яких герої цілком віддаються пристрасті, часом із сумними наслідками.

Еммануель (Emmanuelle, 1974)


Режисер: Жюст Жекін

У ролях: Сільвія Крістель, Ален Кюні, Маріка Грін, Даніель Саркі, Жанна Коллет, Крістін Буассон, Габріель Бріан


Молода Сільвія Крістель цілий рік 74-го була головною зіркою кінотеатрів: скільки би прокатники різного рівня святенництва не намагалися вирізати найвідвертіше у стрічці за книгою Еммануель Арсан, стрічка моментально стала класикою еротики, хоча кінокритики одностайно облаяли її. Сюжет "Еммануель" знайомий кожному, хто виріс в часи занепаду радянського часу, не з чуток. Юна дружина французького дипломата, опинившись в нудній посольській обстановці в Бангкоку, починає експериментувати завдяки знайомому, престарілому ловеласу (який пояснює їй, що ері моногамних відносин настав кінець) і навіть власному чоловіку - не завжди з приємними наслідками.

Ім'я Кармен (Prénom Carmen, 1983)


Режисер: Жан-Люк Годар

У ролях: Марушка Детмерс, Жак Боннаффе, Міріем Руссель, Крістоф Одан, П'єр-Ален Шапюї, Бертран Льебер, Ален Бастьєн-Тірі, Іполит Жирардо, Оділь Руар, Валері Древіль

Естетика, еротика, політика - одне завжди висловлює інше. Циганка і солдат з опери Бізе перетворюються у Годара в терористку і поліцейського - пару, в якій партнери, очевидно, не створені одне для одного (хоча, як подивитися). Він охороняє банкірів та відвідувачів ресторанів, вона їх грабує. У неї - прекрасне тіло Марушки Детмерс, у нього - невимовні страждання на ніжному обличчі Жака Боннаффе. Також з цього фільму можна почерпнути цікаву інформацію про інтимні стрижки у Франції 1980-х років, точніше повну  їх відсутність.

Коханець (L’Amant, 1992)


Режисер: Жан-Жак Анно

У ролях: Джейн Марч, Тоні Люн Ка Фай, Фредеріка Мейнінже, Арно Джованінетті, Мельвіль Пупо, Ліза Фолкнер, Сіем Ман, Філіп Ле Дем, Енн Шофюсс

Коли Маргеріт Дюрас було 15 років, вона жила з родиною у французькому Індокитаї. Її першим чоловіком став спадкоємець однієї з найзаможніших родин В'єтнаму, вдвічі старший за неї. Перетинаючи Меконг на поромі в легкій літній сукні, героїня задивилася на юнака в автомобілі й чомусь вирішила поцілувати скло. Різниця у віці та ставлення колоніального суспільства до змішаних шлюбів наклали додаткову заборону на її незвичайний перший сексуальний досвід. Одержаний з цієї історії роман був удостоєний в 1984 році Гонкурівської премії, але, на відміну, скажімо, від "Лоліти" - "сповіді світлошкірого вдівця" - закадровий голос в "Коханці" належить дівчині. Самій Дюрас екранізація страшенно не сподобалася - зокрема те, що її вік у фільмі про всяк випадок перебільшили.

М. Баттерфляй (M. Butterfly, 1993)


Режисер: Девід Кроненберг

У ролях: Джеремі Айронс, Джон Лоун, Барбара Зукова, Іен Річардсон, Анабел Левентон, Сідзуко Хосі, Річард Макміллан, Вернон Добчефф, Девід Хемблен


Видатна історія трагічних почуттів - за мірками і кінематографа, і реальності. У середині 60-х молодий французький дипломат познайомився в Пекіні з примадонною місцевої опери і закохався до нестями - двадцять років потому з'ясувалося, що жінка його життя насправді шпигун і, більше того, не жінка. Ця без перебільшення велика людська драма була спочатку описана в мемуарах одним з її учасників, Ші Пейпу, потім на її основі написали п'єсу. Однак, фільм Кроненберга, можливо, найкраща версія, до того ж за участю Джеремі Айронса.

Колір ночі (Color of Night, 1994)


Режисер: Річард Раш

У ролях: Брюс Вілліс, Джейн Марч, Рубен Блейдс, Леслі Енн Уоррен, Скотт Бакула, Бред Дуріф, Ленс Хенріксен, Кевін Дж. О'Коннор, Ендрю Лоурі, Ерік Ла Саль


"Колір ночі" з'явився в розпал епохи еротичних трилерів, і це, мабуть, найдивовижніша квітка на цьому полі. Режисер Річард Раш, який до того моменту не знімав більше десяти років, спробував повернутися в кіноіндустрію, вхопившись за тренд. Втім, нового "Основного інстинкту" не вийшло - навпаки, фільм з гуркотом провалився і остаточно поховав кар'єру режисера. Між тим, зараз стрічка виглядає зразковим "guilty pleasure". Це не просто історія травмованого психоаналітика, що не вримався перед чарами загадкової і не менш травмованої красуні - це ще й можливість побачити Брюса Вілліса в запаморочливо еротичній сцені в басейні під легендарний шлягер "The Color of the Night".

Інтимний щоденник (The Pillow Book, 1995)


Режисер: Пітер Грінуей

У ролях: Вівіан Ву, Юен МакГрегор, Йоші Оїда, Кен Огата, Хідекі Йосіда, Джуді Онгг, Кен Міцуісі, Ютака Хонда, Барбара Лотт, Мівако Кавай


"Інтимний щоденник" японської придворної Сей Сьонагон хоч і були написані в XI столітті, легкістю стилю і витонченістю спостережень анітрохи не застаріли. Грінуей абсолютно не намагається екранізувати книгу, йдучи від японської класики максимально далеко, запозичивши тільки назву для стрічки та ім'я головної героїні. Задоволення, яке шукає Нагіко, не стільки плотське, скільки естетичне, а пошук коханців для неї невіддільний від пошуку хорошого каліграфа. Оголена шкіра тут не неодмінний атрибут еротики, а буквально табула раса для фантазій Нагіко. Молодий перекладач Джером (МакГрегор), змушує її зрозуміти, що писати насправді потрібно їй самій, після чого головна героїня розпочинає сюрреалістичну подорож на 13 книг, з якої переродженою вдасться вийти тільки їй одній.

Автокатастрофа (Crash, 1996)


Режисер: Девід Кроненберг

У ролях: Джеймс Спейдер, Холлі Хантер, Еліас Котеас, Дебора Кара Ангер, Розанна Аркетт, Пітер МакНейл, Іоланда Джуліан, Шеріл Свартс, Джуда Кац, Ніккі Гуаданьї


Найпопулярніший фільм Кроненберга, ще й один з найбільш знаменних кіноартефактів 90-х, коли режисери з особливим захватом і безсоромністю римували кров і любов. На перший погляд, пристрасть у буржуазної пари головних героїв навік охолола. Аж доки він (Джеймс Спейдер Джеймс Спейдер) не потрапляє у страшну автокатастрофу і, сумно прогулюючись лікарняним коридором, не зустрічає геть переламаного чоловіка з лицем Еліаса Котеаса і напівбожевільним вогнем в очах. Так в житті нашого героя з'являється банда фетишистів, одержимих аваріями, понівеченим металом і тілом. "Автокатастрофа" з її відмінним кастингом - наскрізь фрейдистський фільм про зв'язок Ероса і Танатоса, про цілющу пристрасть, яка пробуджується, лише коли відчуваєш на щоці крижаний подих смерті.

Лоліта (Lolita, 1997)


Режисер: Едріан Лайн

У ролях: Джеремі Айронс, Домінік Суейн, Мелані Гріффіт, Френк Ланджелла, Сюзанн Шеперд


Найпопулярніший роман Набокова екранізували двічі: в 1962-му Стенлі Кубрик, а 35 років потому - режисер "9 ½ тижнів" Едріан Лайн. Версію останнього недарма хвалять за максимальну схожість мови фільму зі стилем оповіді самого Набокова. Мало хто ще не встиг подивитися (або хоча б прочитати) цю історію про фатальний потяг дорослого чоловіка до 12-річної дівчинки в розквіті пубертату. При цьому "Лоліта" - один  з тих фільмів, які кожен раз дивишся як перший: настільки живі, емоційні та незабутні образи вдалося створити Набокову, а творцям фільму - перенести їх на екран.

Інтим (Intimacy, 2000)


Режисер: Патріс Шеро

У ролях: Марк Райленс, Керрі Фокс, Сюзанна Харкер, Аластер Гелбрейт, Філіп Кальваріо


Свого часу еротична драма Патріса Шеро про анонімних коханців взяла одразу дві нагороди Берлінале. Герої фільму - втомлені від життя, нещасні люди років сорока - зустрічаються щосереди в зубожілій квартирці й мовчки займаються сексом. Потім, так само стрімко і не вимовивши ані слова, героїня встає і йде, щоби через тиждень повернутися і повторити все спочатку. Тваринна пристрасть коханців, які нічого не знають один про одного, і, здається, їх це влаштовує, до фіналу еволюціонує в драму почуттів без найменшого натяку на хеппі-енд. Загалом, все як у житті - сумно і натуралістично.

Убий мене ніжно (Killing Me Softly, 2001)


Режисер: Чень Кайге

У ролях: Хізер Грем, Джозеф Файнс, Наташа МакЕлхоун, Ульріх Томсен, Іен Харт, Джейсон Хьюз, Кіка Маркам, Емі Роббінс, Ясмін Баннерман, Ребекка Р. Палмер


Пристойна дівчина Хізер Грем, випадково знайомиться з небезпечним незнайомцем у виконанні молодшого Файнса - Джозефа. Єдиний англомовний фільм китайського режисера Ченя Кайге розповідає про фатальні відносини головних героїв, проводячи недвозначну паралель між натяком на психічну нестабільність і повною втратою контролю в еротичних стосунках героїв. Загадковий красень-альпініст Адам спочатку допомагає Еліс позбавитись упереджень і стати на шлях вивчення своєї сексуальності, проте згодом дівчина виявляється втягнутою у розслідування небезпечного минулого свого нового чоловіка. Еротичний трилер - не найкраще визначення для стрічки китайського режисера - це, швидше, авторське дослідження чуттєвості, розказане не тільки непрямолінійним сюжетом і закадровим наративом, але й тонкою зйомкою та увагою до деталей.

Секретарка (Secretary, 2002)


Режисер: Стівен Шейнберг

У ролях: Меггі Джилленхол, Джеймс Спейдер, Джеремі Девіс, Леслі Енн Уоррен, Стівен МакХетті


Коли Джеймс Спейдер ще був 40-річним і кучерявим, він встиг зіграти еталонного містера Грея в романтичній комедії "Секретарка". Це фільм про те, як офісні перипетії та напружені робочі відносини між керівником і його секретаркою дивовижним чином перетворюються у міцний БДСМ-союз. На відміну від "П’ятдесяти відтінків" тут немає "Червоної кімнати болю", сексу на роялі та романтичних польотів на планері - їх місце займає безпомилковий набір листів на друкарській машинці (у 2001 році за таке пам'ятник треба ставити), доставка кореспонденції в офіс боса поповзом або будучи закутою у розпірку для рук і обов'язкове шмагання за кожну допущену помилку. При цьому романтики в "Секретарці" у сто разів більше, а пристрасті розпалюються настільки, що головна героїня готова чекати свого Пана три дні, сидячи за столом без найменшого руху.

Погане виховання (La Mala Educación, 2004)


Режисер: Педро Альмодовар

У ролях: Гаель Гарсіа Берналь, Феле Мартінес, Даніель Хіменес Качо, Льюїс Омар, Франсиско Маестрі, Франсиско Бойрі, Хуан Фернандес, Начо Перес, Рауль Гарсія Форнейро, Хав'єр Камара


Серйозна стрічка, де Гаель Гарсіа Берналь і Феле Мартінес занурюються у вихор неврівноважених відносин: секс, помста, шантаж, наркотики, антиклерикальний пафос та дитяча любов - все разом перетворюється у сумний коктейль, приправлений фірмовими прийомами іспанського режисера. Відносини героїв побудовані на всепоглинаючій цікавості до похмурої таємниці, що народжує скоріше руйнівний потяг, аніж щирі почуття. Режисер досліджує долю своїх персонажів з не меншою пристрастю - робота над сценарієм тяглася десять років.

Примхлива хмара (Tian bian yi duo yun, 2005)


Режисер: Цай Мін-Лян

У ролях: Лі Кан-Шен, Чень Шиан-Чуй, Лу І-Чин, Куей-Мей Ян, Сумомо Едзакура, Хуан-Вень Хсіао, Хюї-Сюн Лін, Куо-Ксюань Джао, Су-Мей Хунг, Девід Янг


Головний тайванський режисер сучасності та улюбленець світових фестивалів, Цай Мін-Лян любить воду особливою любов'ю, зрозумілою лише азіатській схильності до розміреності та метафоричності. У його найвідомішому на Заході фільмі "Примхлива хмара" посуха прямо символізує спрагу, а та - самі розумієте що. Продавець годинників, за сумісництвом порно актор, і студентка випадково зустрічаються у виснаженому посухою Тайпеї, і їх чуттєві, але небагатослівні відносини розвиваються одночасно в жанрі порно і китайського мюзиклу. Готуйтеся до екстравагантного видовища: у фільмі між іншим присутній кабаретний номер за участю танцюючого чоловічого статевого органу і використання кавуна замість жіночих.

Постійні коханці (Les amants réguliers, 2005)


Режисер: Філіп Гаррель

У ролях: Луї Гаррель, Клотільда ​​Есме, Жюльєн Лукас, Ерік Рюйя, Ніколас Брідет, Матьє Жене, Раіссі Маріотті, Кароліна Деруа-Гаррель, Ребекка Конвенан, Марі Жирардін


Батько Луї Гарреля зняв безліч фільмів про свій роман з Ніко з Velvet Underground, і "Регулярні коханці" - один з них. Разом з "Мрійниками" Бертолуччі, що вийшли за два роки до цього, фільм "продав" Париж 1968 року поколінню мілленіалів і зробив Луї Гарреля його обличчям у сучасній поп-культурі. Кудлата панночка-скульптор і томний поет сумно дивляться один на одного, займаються коханням і обговорюють, як вони кохалися раніше, танцюють під "This Time Tomorrow" і кидають коктейлі Молотова з барикад. Візуально фільм імітує 16-міліметрові стрічки 60-х з контрастними діалогами та повільною монохромністю відносин, далеких від буржуазних уявлень про сексуальність.

Горбата гора (Brokeback Mountain, 2005)


Режисер: Енг Лі

У ролях: Хіт Леджер, Джейк Джилленхол, Ренді Куейд, Мішель Вільямс, Енн Хетеуей


Америка 60-х років, два молодих красивих ковбоя йдуть пасти овець в гори і несподівано закохуються одне в одного. Та так, що пронесуть це заборонене кохання через все життя: одружаться, народять дітей, один розлучиться, другий так і буде страждати в нещасливому шлюбі. Раз на кілька місяців вони будуть їздити на риболовлю і зберігати ці поїздки в серці як найщасливіші моменти свого життя. Поруч з величним і крихким почуттям головних героїв йдуть і непереборний потяг, і ніжність, що не згасають ні на хвилину. Не хотілося би пояснювати таку стабільність відносин тим, що вони заздалегідь приречені й ковбої це знають - кожна зустріч ризикує виявитися останньою, тому і новизна не втрачається. З іншого боку, в реальному світі таке дійсно зустрінеш не часто.

Кімната в Римі (Habitación en Roma, 2009)


Режисер: Хуліо Медем

У ролях: Олена Анайя, Наташа Яровенко, Енріко Ло Версо, Нахва Німрі, Ендер Меллс, Лаура Меізосо


Хуліо Медем любить працювати з еротичними сюжетами, а "Кімната в Римі" - його поки останній, але не перший фільм про коханців, знятий зі звичною для режисера мінімалістичністю. Дві дівчини, Альба і Наташа, піддаються моментальному потягу, а любовні сцени змінюються розповідями про власне минуле. Дівчата в Італії не йдуть далі кімнати готелю, але це і не обов'язково: зростаючої відвертості в їх сексуальному і чуттєвому досвіді достатньо, щоби вони знайшли сили зізнатися собі у власних нееротичних бажаннях і відмовитися від брехні, з якої починається їхня розмова.



Якщо ви бачили вже всі ці кіношедеври і шукаєте, що би такого цікавого подивитися ввечері, пропонуємо вам також ознайомитись з:
Переліком номінантів на "Оскар 2015"
Невідомими кіношедеврами 2014 року
Фільмами, що винесуть вам мізки


 

Німфоманка (Nymphomaniac: VOL. I, II, 2013)


Режисер: Ларс фон Трієр

У ролях: Шарлотта Генсбур, Стейсі Мартін, Стеллан Скарсгард, Шайа ЛаБаф, Крістіан Слейтер, Ума Турман, Софі Кеннеді Кларк, Йенс Альбінус, Ніколас Бро, Фелісіті Гілберт


В останньому фільмі фон Трієра є зразковий епізод про БДСМ, де в ролі мучителя теж виступає актор на ім'я Джеймі - щоправда, Белл. Незважаючи на всю жорсткість, гіперреалістичність і частково непривабливість  всього, що там відбувається, цей епізод куди більше розбурхує почуття, ніж вся трилогія Е. Л. Джеймс разом узята. Приблизно так само можна описати і всю "Німфоманку", багатогодинний фільм про незбагнені шляхи жіночої сексуальності, котрі куди тільки не заводять головну героїню. Численні експерименти сексуально одержимої Джо, як навколо земної осі, обертаються навколо Джерома - чоловіка її життя, і пристрасть то штовхає героїв один одному в обійми, то роз'єднує їх з особливою жорстокістю.

Життя Адель (La vie d'Adèle, 2013)


Режисер: Абделлатіф Кешиш

У ролях: Леа Сейду, Адель Екзаркопулос, Салім Кешьюш, Орельєн Рекуан, Катрін Сале, Бенжамен Сікс, Мона Валравенс, Альма Ходоровскі, Жеремі Лаерт, Енн Лорье


Виховання почуттів - улюблена тема французької літератури та кіно. Навколо розкриття власної сексуальності можна плести нескінченне психологічне мереживо. Як проста школярка полюбила художницю з блакитним волоссям і чому секс з подругою виявився цікавішим, ніж з однокласником, можна детально дізнатися з "Життя Адель". Довгі любовні сцени на довгому фокусі між аристократичною Леа Сейду та природною Адель Екзаркопулос принесли обом "Золоту пальмову гілку" у Каннах.

Синя кімната (La chambre bleue, 2014)


Режисер: Матьє Амальрік

У ролях: Матьє Амальрік, Стефані Клео, Лоран Пуатрено, Серж Бозон, Блатч, Вероніка Ален, Поль Крамер, Ален Фретаг


Прекрасний актор і хороший режисер Матьє Амальрік екранізує детективну розповідь Жоржа Сіменона досить близько до тексту. Побудований у формі флешбеків фільм - про коханців, які не в змозі стримувати пристрасть, що веде до непередбачуваних наслідків. Пікантний нюанс - героїв зіграли сам режисер і його супутниця та співавтор сценарію Стефані Клео.

(via)
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

9-й Одеський міжнародний кінофестиваль представляє іміджевий ролик 2018 року
Від моменту створення першої кінострічки найголовнішим для будь-якого фільму є глядач. Минулого року саме глядач став центральною фігурою офіційного іміджа ОМКФ. Цьогоріч команда ОМКФ та Ігор Стеколенко вирішили поглибити тему, зробивши головним героєм ролику сприйняття.
Читати більше