"Категорично не люблю, коли виконавці йдуть на договір з сумлінням, починаючи творити більш масовий продукт"

7 вересня 2016
JUAMUS.JIMDO.COM

Наближається час, коли молодий портал UA ROCK буде святкувати свій перший ювілей. Позаяк, виник ресурс ще в грудні минулого року і з того часу пережив багато змін та перипетій, змін команди, сварок всередині колективу, одначе таки вистояв і зараз продовжує активно нести сучасну українську рок-музику в маси. Ми вирішили поспілкуватись з виконавчим редактором порталу Олександром Іващенком про історію створення проекту, його подальші перспективи та просто про стан українського медіапростору.

Як взагалі виникла ідея створення порталу?

Загалом? це більшою мірою була моя ідея, що виношувалась ще з того часу як я переїхав до Києва. Щоправда ідея зазнавала кардинальних змін і багато з того, що планували просто пішло в шухляду, чекаючи свого часу.

Розумієш, велике місто і адаптація давались взнаки. Якщо ти хочеш нести якусь свою ідею в маси, конче необхідно бути наполегливим і лише тоді твій проект матиме шанси на певний успіх. Отож, спочатку я працював над концепцією сайту. Спочатку планувалось, що це буде суто інформаційний сайт, одначе з часом я розумів, що цього замало і врешті ідея обростала, так би мовити, м’ясом і узагальнилась в нинішньому варіанті ресурсу.

Чи плануєш модернізувати надалі сайт?

Скажу так: життя то є постійний рух. Та й треба ж чимось новим зацікавлювати аудиторію. Зараз настав той час, коли можна без проблем просунути слабку ідею під блискучою упаковкою і, на жаль, аудиторія, як то кажуть, "хаває". Сподіваюсь, що до річниці сайту ми зможемо зробити масштабний апгрейд, що глобально охопить всю структуру сайту.

Чи були якісь побоювання щодо того, що ідея не знайде підтримки серед користувачів?

Звісно! Тому мав пройти певний час, щоби якомога досконало вивчити поле, в якому нам доведеться працювати. Дійсно, ресурсів, що охоплюють повністю або частково подібну тематику, надзвичайно багато, тож ми намагались якось розшири тематики сайту. Так, здається, що про українську рок-музику пишуть багато ресурсів, одначе всі це роблять по-своєму, вкладаючи у цей сегмент українського музичного мистецтва якесь своє значення.

Що ти маєш на увазі?

Я хочу сказати, що медіаресурси, котрі висвітлюють цілком або почасти тематику української рок-музики, вкрай несистематичні у своєму викладі.

А можна детальніше про такий досить сміливий закид на адресу інших ЗМІ?

Зазвичай всі великі інфоресурси пишуть про якісь мейнстрімні гурти чи популярних виконавців, отож, тут ми аж ніяк не знайдемо інформацію про гурти, що тільки дебютували на українській сцені. Дещо важча ситуація з середніми та дрібними ЗМІ, які або є вузькоспеціалізованими, або ж зосередженими винятково на україномовному музичному контенті.

Окрім того, багато ресурсів, незважаючи на їх масштаб, люблять ставити різні обмеження: так, власне, багато хто апелює до поняття "неформату", відмовляючи у публікації музичних творів на сторінках своїх ресурсів. При цьому "неформатні ресурси" також однобокі, оскільки їхнім авторам цікава винятково їхня основна тематика.

Власне, ми намагались якось поєднати всі теми і не ставити якихось жорстких рамок для виконавців. Будь-який виконавець може за бажання написати нам, якщо хоче, щоб на сторінках нашого ресурсу з’явилась інформація, і ми неодмінно опублікуємо творчий доробок.

Як би взагалі охарактеризував нинішній стан української рок-сцени, що про неї ти пишеш?

Ох, складне питання (сміється). Важко говорити про якусь вітчизняну рок-сцену, коли її фактично немає. Це не означає, що вона як така відсутня. Проблема радше в тому, що вона надто вже різношерста і навіть в ній немає єдності.

Я ще застав той час, точніше вже його останні подихи, коли треки поширювались на касетах і це було нереально круто, коли в тебе було хоча б десяток касет вітчизняних виконавців. Пам’ятаю, у брата був магнітофон - нереально великий агрегат (сміється), де він дбайливо ставив касети з різними виконавцями від Metallica та Scorpions і до українських ОЕ та Скрябіна. От тоді, я думаю, було важко донести свою творчість до слухача, а зараз Інтернет, соціальні мережі й все подібне...

З одного боку, це добре, оскільки можна легко знайти прихильників для своєї творчості, а з іншго - українська рок-сцена зараз надзвичайно переповнена, що, загалом, не погано. Але надмір колективів, що творять вкрай слабкий продукт і серед яких губляться дійсно якісні витвори музичного мистецтва, не може не непокоїти.

То, загалом, ситуація на українській сцені сьогодні гірша, ніж раніше?

Напевно, мої думки будуть надто суб’єктивними, одначе все ж скажу: умов нести якісну українську музику в маси багато, інша річ, що все впирається в аудиторію, яка почасти диктує кон’юнктуру, що в ній доводиться діяти українським формаціям. На жаль, масова музика – це переважно "попса", через яку важко пробитись колективам, що реалізують себе в альтернативному напрямку.

Зачекай, а що ти розумієш під "попсою"?

Я маю на увазі не російську попсу, бо це окрема тема (сміється). Я маю на увазі музику, як я зазначив, спрямовану на масового слухача. Рок-музика також може бути масовою і зазвичай при її "омасовленні" якість скочується в прірву. Я переконаний, що гурт має реалізувати себе в якомусь напрямі, а не намагатись вискочити в передові ешелони попси, що зараз особливо стає актуально для української рок-сцени.

Ти обмовився, що ця ситуація стає особливо актуальною зараз. В тебе є якісь приклади?

Хм (думає). Загалом я вважаю, що музиканти можуть вільно обирати напрям свого розвитку і обирати свої методи донесення творчості до слухачів. Одначе я категорично не люблю, коли виконавці йдуть на договір з сумлінням, починаючи творити більш масовий продукт. Це викликає негативні оцінки в початкової аудиторії колективу, яка або починає шалено обурюватись на дії формації, або ж просто не слухати нові твори. І я розумію цих людей, оскільки в мене останнім часом надто часто буває подібна реакція.

Цікаво, хто ж тебе так розчарував?

Ну не можна сказати, що розчарували, оскільки я розумію мотивацію цих гуртів переходити до виконання більш масової музики: всі музиканти хочуть, щоб музика стала їхнім джерелом доходу. А досить часто вона навпаки стає прірвою, що пожирає гроші. Тому одні колективи змушені йти в напрямку "омасовлення" свого продукту, а інші - припиняти свою діяльність.

Серед того, що приходить на пам'ять, можу згадати гурт Біла Вежа, котрий був досить маловідомим до участі в шостому Х-факторі. До цього в їхньому репертуарі переважала досить важка музика, одначе тепер вони активно почали реалізувати себе у поп-рок напрямку з вельми романтичними композиціями. На мою думку, це конформізм, який, безперечно, приніс їм популярність, однак особисто для мене є негативним явищем на вітчизняній сцені.

З останніх таких не зовсім приємних моментів – участь гурту Фіолет у сьомому сезоні Х-фактору. Це викликало просто бурю емоцій у слухачів формації, які розділились в своїй думці. Дійсно, я згоден, що Фіолет досягнув максимуму, будучи луцьким гуртом і йому потрібно розвиватись. Розвиток – це добре для будь-якого гурту, але таке наполегливе бажання перейти до більш гітарно-рокового звучання я пов’язую лише з бажанням музикантів вискочити в перші ешелони виконавців популярної, себто масової, музики.

Які, на твою думку, перспективи розвитку української рок-сцени на найближчий час?

Важке питання. Сьогодні активно розвивається фестивальна культура, що не обмежується винятково окремими теренами України. Якщо раніш була певна диспропорція між фестивалями, то тепер фестивалів багато і деякі навіть цілеспрямовано підтримуються місцевою владою. Останнє, переконаний, надзвичайно важливо для поширення української рок-музики в масах. Хоча, з іншого боку, я скептично ставлюсь до творення культів певних колективів, наприклад, Океану Ельзи, який добре розпіарений і для пересічних жителів країни є взірцем українського року.

Що б ти насамкінець хотів побажати читачам?

Напевно, прозвучить досить банально, проте бажаю всім слухати лише якісну українську музику, не замикатись на мейнстрімних виконавцях, ходити на концерти і загалом таким чином підтримувати вітчизняний продукт.

Інтерв'ю брав Олег Шпинта
Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Співак Дмитро Оленич презентував відеороботу "Солодко спи"
Прийшла осінь, а це ще один привід слухати теплу музику. До вашої уваги нова відеоробота молодого виконавця Дмитра Оленича, яка дістала назву "Солодко спи". Про що вона та який зміст має, - читайте далі.
Читати більше
Фестивалі, які пройдуть цього літа в Україні
Друзі, літо набирає обертів, а це означає, що починаються літні фестивалі. Ua Modna підготувала для вас корисну інформацію, які заходи необхідно відвідати в Україні, хто стане головними хедлайнерами та багато іншого. Детальніше в статті.
Читати більше