Бодіпозитив на максимумі

16 червня 2019
Наталя Буштин

Давайте будемо відверті, чого можна очікувати від підліткових фільмів? Останні роки показують, що чекати можна всього. Від милої та відвертої історії кохання, драми дорослішання до питань расизму та зростання в еру новітніх технологій. Цим фільмам вдається уникнути та переосмислити стереотипи підліткового кіно, відкривати нові рівні відвертості й дивувати глядачів. Проте вони все ще винятки з жанру, який здобув свою популярність завдяки ідеї фокусуватись на 19-річних хлопцях. Фільм «Пампушка» режисерки Енн Флетчер, відомої своїми романтичними комедіями («Освідчення» 2009, «27 весіль» 2008), міг потрапити до категорії винятків, але цього не сталося.

Плюс-сайз Віллоудін «Вілл» Діксон (Даніель Макдональд) завжди відчувала себе комфортно у своєму тілі. Її не хвилюють насміхання людей та матері, Розі (Дженніфер Еністон), яка виграла конкурс краси Юна Міс Блу Боннет і зараз керує ним. Розі не мала часу на доньку, тому Вілл виховувала її тітка Люсі. Мати трохи соромиться Вілл і називає її Пампушкою, не усвідомлюючи, що це ображає дочку. Крім того, симпатичний співробітник Вілл, Бо говорить, що вона йому подобається. Тут Віллоудін не витримує і її накривають внутрішні комплекси — «що подумають люди» та «я недостатньо хороша для нього». В цей момент вона згадує свою впевнену тітку. Тому Вілл вирішує взяти у конкурсі краси, щоб влаштувати протест проти стандартів краси. ЇЇ найкраща подруга Ел (Одея Раш) вирішує підтримати боротьбу і також бере участь у змаганні. А дреґ-королеви допомагають Вілл підготуватися до моменту істини.

Здається вже з опису фільму можна передбачити його кінець. Режисерка Енн Флетчер перетворює цей підлітковий фільм в стереотипну романтичну комедію, яка намагається донести гасло: “людина (точніше дівчина) різних розмірів має право на щастя”. Однак навіть це гасло порушується стосовно худих дівчат, який соромлять, бо вони “занадто худі”.

Кантрі співачка Доллі Партон, головне гасло якої «Знайди мету і йди до неї», хоч не з’являється у фільмі, стає одним з головних персонажів, таким собі тотемом. Її музика, гасла й образи переповнюють цей фільм. Навіть дружба Вілл і Ел заснована на музиці Партон. Доллі, хоч не називає себе феміністкою, стала його символом, яка проголосила: «не звертай увагу на думки оточуючих, слухай тільки себе». Це гасло руйнується у фільмі, адже перший порив головної героїні до змін саме через думки близьких їй людей.

Екранізація роману Джулі Мерфі «Пампушка» — це підлітковий фільм, який використовує типові стереотипи жанру без їх осмислення. Мати, яка спочатку не звертає уваги на доньку, пізніше захоплюється нею. Промова та обійми можуть виправити усе. Співання пісень, через які раптово змінюється думка. Публічне приниження у середині фільму, яке відбувається через матір. Передбачуваний кінець. І це навіть не половина всіх стереотипів. Проте харизма Даніель Макдональд витягує слабкі стереотипні сцени (не всі!) і фільм отримує деяку глибину. Її героїня має комплекси, але не є боязкою, їй не потрібні чарівні перетворення, щоб відчути себе красивою та впевненою. Однак, розуміє вона це тільки в кінці фільму. Не варто комплексувати через зовнішній вигляд. Адже, можна досягти того, що хочеш, незважаючи на неідеальне тіло.

Одна з центральних тем фільму — стосунки матері й доньки. Хоч Вілл та Розі живуть разом, вони майже не спілкуються, особливо після смерті тітки Люсі. Їхні стосунки напружені, здається, зовсім неочікувано, між ними немає нічого спільного. Розі любить доньку і хоче краще її зрозуміти. А Віллоудін захоплюється мамою і хоче мати тісніші взаємини з нею. Їхні стосунки показано стандартизованими, єдине, що їх рятує це акторки Даніель Макдональд та Дженніфер Еністон. За допомогою їхньої гри, навіть мляво прописані конфлікти здаються проблемою. Еністон і Макдональд вдається зробити стосунки Розі та Вілл живими. Раптово розумієш, що вони просто не знають як правильно говорити один з одним.

Дженніфер Еністон зіграла героїню, яка знає чим пишатися і використовує це, коли здається все навкруги неї розвалюється. Їй вдається показати колишню королеву краси у реальному житті, де її очікують фінансові проблеми та суперечки з дочкою.

Режисерка Енн Флетчер намагається показати сатиру на конкурси краси. Однак недостатньо просто оголосити протест. Пишні дівчата також мають право брати участь в конкурсі, але не потрібно ображати інших учасниць конкурсу. Навіть гасло про те, що кожне тіло — це тіло для купальників не допомагає зрозуміти приховану глибину сатири. Тут захована одна з проблем фільму — гасла замість діалогів. Героям легше цитувати пісні Доллі Партон, ніж розмовляти реальними фразами. Тому моменти наростання конфлікту проходять повз глядача.  

У підсумку перед нами комедійний, стереотипний підлітковий фільм з правильним меседжем про те, що насолоджуватися життям можна у будь-якому тілі, яке, однак, порушується в самому фільмі. Не варто чекати несподіваних сюжетних ліній, сенсів та людських діалогів. Проте якщо ви шукаєте простий фільм для відпочинку (і без думок, також) або ваше guilty pleasure підліткові фільми, «Пампушка» підійде вам.

Якщо ви помітили помилку чи неточність, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

 

Умови використання матеріалів сайту

Використання матеріалів можливе лише за умови активного гіперпосилання на UaModna ( див. Правила* ). Для генерації коду посилання натисніть на кнопку

Думки, позиції, уподобання та заклики, опубліковані на нашому сайті, є власністю авторів і можуть не співпадати з поглядами редакції uamodna.com

Всесвітній конкурс дотепних фото дикої фауни визначив фіналістів 2019 року: підбірка
Місія фотоконкурсу Comedy Wildlife Photography Awards полягає в тому, щоб сприяти збереженню дикої природи за допомогою гумористичних, безтурботних образів і позитивних послань.
Читати більше